کروتن
نوشته شده توسط : hr

کروتن

کروتن

کروتون یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که با برگ های رنگارنگ و زیبایش، طراوت خاصی به محیط می بخشد. این گیاه برگ هایی بیضی شکل دارد که زمینه آنها سبز است و روی شان با رنگ های دیگری مثل قرمز، زرد، صورتی، قهوه ای، نارنجی و… تزئین شده است.

البته کروتون از نظر طرح و رنگ انواع مختلفی دارد که شاید در نگاه اول فکر کنید گیاهان متفاوتی هستند که فقط کمی به یکدیگر شبیه اند. در هر صورت، برگ های کروتون مخلوطی از رنگ های سبز، سفید، قرمز، نارنجی، سیاه، قهوه ای و صورتی است و شاید به دلیل همین ترکیب رنگ ها باشد که به نور مناسب هم نیاز دارد. یعنی باید گیاه را در محیطی روشن قرار دهید که نور متوسطی به آن بتابد.

آبیاری

برای آبیاری هم باید هفته ای یک بار به گیاه آب بدهید که البته شرایط آبدهی به گرمای محیط و اندازه و حجم گیاه بستگی دارد. بهتر است آب جوشیده را هم روی برگ های این گیاه اسپری کنید تا رطوبت آن تامین شود. چنانچه برگ های گیاه شروع به ریزش کند، نشاندهنده تغییر دمای محیط است. برای همین سعی کنید دمای محیط را ثابت نگه دارید.

ازدیاد

تجارت کنندگان گل وگیاه ، کروتون را در بسترهای گرم تکثیر می کنند. یعنی دمای خاک بستر رابین ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد نگه می دارند. اواخر بهار و در طول تابستان، از طریق قلمه ها ی انتهایی ساقه به اندازه های ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر، می توان عمل تکثیر را انجام داد. کروتون اغلب به صورت به صورت تک ساقه ای رشد می کند، بنابراین باید اجازه دهید تا به اندازه کافی بزرگ شده و جوانه های فرعی تولید کند. قلمه های انتهایی ساقه را ازجوانه ای فرعی بگیرید و در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و درگلدانهایی به قطردهامنه ۹ تا ۱۱ سانتیمتر، حاوی کمپوست گلدانی بکارید. قلمه ها را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و نور مناسب نگاه دارید. خاک را همیشه مرطوب کنید. پس از دو ماه ریشه دهی کامل می شود.

2016-08-18 01.39.04

 




:: موضوعات مرتبط: گیاهان آپارتمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: