عوض کردن گلدان کاکتوس
نوشته شده توسط : hr
 

کاکتوس‌ها گیاهانی هستندسازگار با اشکال و اندازه‌های بسیار زیاد. این گیاهان در  شکلها ، اندازه‌ها، بافت‌ها و با گل‌هایی به رنگ‌های مختلف در طبیعت وجود دارند. ۲ گروه اصلی از آن‌ها وجود دارد: کاکتوس‌های بیابانی (که معمولاً با تیغ پوشیده شده‌اند) و کاکتوس‌های جنگلی یا جنگل‌های مرطوب (اغلب بدون تیغند و اکثراً گیاهانی هستند که در ارتفاع رشد می کنند (epiphytes). کاکتوس مناسب را برای محل زندگیتان انتخاب کنید تا گیاه خانگی بی‌دردسر و جالبی را داشته باشید که سال‌ها دوام داشته باشد.
چه موقع گلدان را عوض کنیم
به محض اینکه ریشه‌های کاکتوس از سوراخ زهکشی ته گلدان معلوم شد، باید گلدان آن عوض شود. به عنوان قانون عمومی، گلدان گونه‌های زود رشد باید هر ۲ تا ۳ سال و گونه‌های دیر رشد هر ۳ تا ۴ سال یکبار عوض شود. بهترین زمان برای عوض کردن گلدان در بهار است که در این زمان  رشدکاکتوس فعال است. دو روز قبل از عوض کردن گلدان به کاکتوس آب دهید تا ریشه‌های آن مرطوب باشد، نه غرق در آب.
چگونه گلدان را عوض کنیم
اکثر کاکتوس‌ها تیغ دارند، بنابراین هنگام جابه جایی و دست زدن به این گیاه از دستکش استفاده نموده یا اقدامات محافظتی دیگری را انجام دهید. به آرامی کاکتوس را از گلدان آن در بیاورید و هر گونه گیاه خودرو را از آن جدا کنید. با دقت ریشه‌ها را از لحاظ بیماری و آفات بررسی کرده و ریشه‌های بی‌آب یا مرده را ببرید و در صورت لزوم یک ماده قارچ کش/ ضدقارچ اضافه کنید.

تغذیه و آبدهی
مطمئن شوید که به این گیاهان در طول فصول رشد در بهار و تابستان به طور منظم آب داده می‌شود. خاک را به طور کامل مرطوب کنید و قبل از آبدهی مجدد، اجازه دهید تا کاملاً خشک شود. از آنجایی که ممکن است آبدهی در گرمای ظهر، انها را بسوزاند، صبح زود یا اواخر غروب  اقدام به آب دادن  نمایید.
این گیاهان را می‌توان با گذاشتن گلدان در ظرفی از آب نیز آب داد. به محض اینکه سطح کمپوست مرطوب به نظر رسید، ظرف آب را از زیر گلدان بردارید تا زهکشی صورت گیرد. در ماه‌های مهر و آبان وقتی روز‌ها کوتاه‌ می‌شود، نور کمتر شده و متعاقباً رشد نیز کند‌تر می‌شود.بنابراین  آبدهی کاکتوس‌ها را کاملاً قطع کنید و به آن‌ها اجاه بدهید در ماه‌های زمستان به خواب بروند. تنها در صورتی که دما بالا‌تر از ۱۰ درجه سانتی گراد رفت، باید به آن‌ها آب داد.
تعیین محلی ایده آل
کاکتوس‌ها برای زنده ماندن به مراقبت کمی نیاز دارند، ولی نور، گرما و تهویه هوای مناسب برای رشد سالم آن‌ها ضروری است. طاقچه پنجره‌های رو به جنوب یا غرب که گیاه در آنجا نور زیادی دریافت می‌کنند و از یخزدگی حفظ می‌شوند، برای اکثر کاکتوس‌ها مناسب است. این گیاهان طی روز باید در دمای ۲۷ درجه سانتی گراد و در طول شب در دمای ۱۳ درجه نگه داشته شود.




:: موضوعات مرتبط: کاکتوس و ساکولنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: